Hej på er.

Hur fortlöper ärendet med Elgig? Jodå. Inget nytt positivt förutom mobilens fortsatta frånvaro och otvetydiga svar. Detta ledsnade jag på och kollade upp vem som var VD för Elgiganten ( hela koncernen ) samt inköpschef. Därefter mailade jag dem bägge i ärendet, samtidigt som även kundcenter fick en kopia.
  Sedan tog det tre timmar innan jag fick svar om att kompensation naturligtvis skall utbetalas och att de hade full förståelse för att jag var en besviken kund.
  Mobilen fanns på ett lager, skulle skickas vidare och ompackas omgående och därefter skickas till mig i början på nästa vecka.

Så, vad säger man? 
Vad blir sensmoralen av detta? 
I mitt tycke säger det bara lite om hur usel världen är som vi lever i. Ingenting fungerar, ingen bryr sig och det är först när man når högsta presidenten som saker börjar ske. 
Lärdomen är att jag i fortsättningen inte kommer att ödsla tid på parasiter på fotnivå utan direkt skjuta mot toppen och kasta in en granat så saker börjar hända. Tydligen är det på detta sättet man sparar sin egen tid och energi. Varför tjata hål i huvudet på fullständiga idioter som ändå bara skiter i vad man vill och vem man är? Där blir man bara trött själv utan att komma någon vart.
Kanske får inleda alla ärenden med att fråga “Vad heter din chef?” Och sedan tackar man ödmjukast för sig och går vidare högre upp.

Nu skall jag ta tag i diverse andra problem med mitt nya synsätt och se om det hjälper även där?! ( Slutar väl med att man blir den obekvämaste personen i världen, men det kan ju vara något gott även i det. ) Om inte annat en ny tävling att vinna!!

Ha en underbar helg

Christer